yamazwebshop@outlook.com

0
Din varukorg är tom!

Köp- och leveransvillkor
 

Följande allmänna villkor är tillämpade för alla avtal som du sluter med Yamaz. Genom att beställa accepterar du dessa villkor. 

Beställningar som görs av personer under 18 år skall ha målsmans godkännande för beställning. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i text och bild samt fel i produktspecifikation på samtliga produkter i sortimentet. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej garanteras återge varans exakta utseende. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.

 

Normal leveranstid är cirka 2-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med  Postnord eller DHL Service Point.  Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 100 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 700 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Du kan alltid kontakta vår kundsupport via e-post: yamazwebshop@outlook.com

 

Ångerrätt/Reklamation

 

Ångerrätt 14 dagar

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du har mottagit dina varor. Du kan även ångra ditt köp om en eller flera varor blivit restnoterade eller om du fått nytt leveransbesked. Kontakta i så fall oss på yamazwebshop@outlook.com. Ångrar du köpet utan att hämta ut leveransen måste du meddela oss. 

Kunden ansvarar för att returen kommer tillbaka till oss i originalskick. Om vi bedömer att varan inte är i oförändrat eller oanvänt skick kan avdrag för eventuell värdeminskning göras på returbeloppet.  Skicka din retur till adressen nedan.

Yamaz 

Tomtegatan 4

506 41 Borås

Sweden

Återbetalning

Återbetalning sker så snart returen mottagits, dock senast inom 14 dagar efter att försändelsen kommit till oss. 

Felaktiga varor

Har du fått felaktiga varor eller blivit felexpedierad så ber vi dig att kontakta kundservice snarast på yamazwebshop@outlook.com

 

Betalningsalternativ

Klarna Checkout & PayPal

Efter identifiering och riskbedömning visas de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller PayPal, eller någon av deras samarbetspartners, de som hanterar betalningstransaktionen, medan själva köpet av varan görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout och PayPal är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst via yamazwebshop@outlook.com Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen